30-31 Juli 2013 - Modena Trackdays 2013

30-31 Juli 2013 - Modena Trackdays 2013

Ter gelegenheid van het 20-jarig bestaan van Modena Motors gingen ze hun verjaardag dit jaar niet vieren op de Nürburgring, maar op het mooiste circuit ter wereld, dixit Uwe Meissner de drijvende kracht achter Modena Motors.

Enige tijd geleden was het bestuur door Uwe Meissner uitgenodigd in zijn bedrijf om er eens een kijkje te komen nemen. Op onze website vindt je overigens een kleine reportage hierover. Er werd toen wel niet bijgeschreven dat er toen ook al gepraat werd over een eventuele deelname van onze club aan dit evenement omdat we eerst alles zelf nog even moesten bespreken. Bij de volgende bestuursvergadering werd dit onderwerp dan besproken en werd het licht op groen gezet. Onze secretaris maakte het nieuws dan bekend via mail en al snel bleek dat er veel interesse was van dit evenement door onze leden. Spijtig was misschien wel dat het gebeuren tijdens weekdagen, 30 en 31 juli, plaats vond.

Op 30 juli vertrokken Giulio en ondergetekende Guy al vroeg in de morgen vanuit Genk richting Francorchamps. We moesten nog een plaats vinden om onze clubstand te plaatsen en nadien dan ook op te bouwen. Bij aankomst bleek dat Jean-Marc er ook al was.

We gingen op zoek naar Uwe Meissner met de vraag waar we mochten staan, zijn antwoord was kort maar helder. Zoek jullie maar een mooie plaats uit en bouw jullie stand maar op. Wij even rondkijken en we vonden al snel een plaats achter de boxen van het team van Modena Motorport zelf. Konden we een betere plek gevonden hebben, ik dacht van niet. Na het opbouwen van onze stand samen met nog enkele leden die ook al waren toegekomen, Jola en Ed, werd er een beurtrol opgesteld om een kijkje te gaan nemen bij al die prachtige wagens.

Als je al die prachtige oude wagens hoort en ziet, dan krijg je het gewoon de rillingen over je rug. Het merendeel zijn natuurlijk Ferrari’s aangevuld met verschillende andere wagens. Je zag er oa, Maserati C12, Porsches allerhande gaande van de 911 reeks tot de 962C Le Mans versie,Alfa Romeo’s, BMW, Mercedes,Ford GT 40, Shelby, Corvette,Mc Laren CanAm, De Tomaso, Lamborghini, Aston Martin enz. Audi was er ook met de pace car van de DTM. Deze wagen nam mensen mee het circuit op, weliswaar tegen betaling. De belangstelling was enorm zeker als je weet dat Mister Le Mans himself, onze Jacky Ickx deze wagen bestuurde. De wagens werden ingedeeld in verschillende categorieën en konden op gezette tijdspannen hun ding doen op het circuit. Het lag er overigens goed bij ook al omdat het weekend er voor de 24 uren hadden plaatsgevonden en de baan dus nog voldoende rubber in de bochten had liggen. Zeker als de oude Ferrari F1 wagens op de baan waren, ging het er vlot aan toe. Het gewoonweg prachtig als je de oude V-12 motoren hoorde brullen.

 Op onze stand was het ook gezellig druk geworden ondertussen. De mensen die samen met Club Belgio die dag op rondrit waren, hielden halt op Francorchamps en menigeen kwam even langs voor een praatje. Dit resulteerde in het feit dat er zich ook weer mensen inschreven bij onze club als nieuw lid, zodat onze familie ook weer aangroeit. Momenteel staat de teller bij ons op 191 leden voor het jaar 2013.

In de namiddag werd er verder geracet en gekeken maar omstreeks 15.30 uur begon het licht te regenen en werden er verschillende raspaardjes terug op stal gezet, dit om eventuele ongevallen te voorkomen. Natuurlijk waren er ook enkele “regenspecialisten” bij. Plotseling schoof er in de busstopchicane er een Ferrari 458 GT 2 rechtdoor de muur in. Resultaat: de wagen werd compleet vernield en is klaar voor de schroot. Wij braken onze stand op en gingen terug richting Genk want alles lag gewoon stil op de omloop.

Daags nadien togen we terug richting Francorchamps samen met de andere bestuursleden erbij. Zij hadden nu ook vrijaf gekregen van hun werknemer. Na het opbouwen van onze stand werd er weer de beurtrol ingelast en iedereen kon op tijd en stond de pitwalk doen om zich te vergapen aan al die mooie wagens. In de box achter ons werden er ondertussen de motoren warm gedraaid van de 312 pb, 512 M en de verschillende Ferrari F1 wagens. Een hels maar prachtig lawaai was het om al die oude gloriën weer te horen. Rond het middaguur werd er over gegaan tot het uitdelen van de prijzen van de nevenactiviteit van heel dit gebeuren, het concours d’élègance. Er waren niet minder dan 13 verschillende categorieën, teveel om op te noemen. Om er maar enkele op te noemen, de oudste zowel bij de racewagens als bij de straatmodellen, de mooiste enz.

Nadien werd er onder een stralende zon verder geracet, ditmaal zonder ongevallen overigens. Wij, SFC Genk, deed nog een beetje aan promowerk op de onze stand. Stilaan liep de dag ten einde en ruimden we onze stand op. Er werd nog wat nagekaart in de brasserie boven de F1 stands en omstreeks 18.00 uur keerden we dan terug huiswaarts met een voldaan gevoel. Twee fantastische dagen hadden we gehad. Dit zowel voor ons zelf als voor onze vereniging, de banden met onze leden werden een beetje aangehaald, er werden nieuwe leden gemaakt en natuurlijk werd onze naambekendheid ook weer even in het daglicht gezet.

Wordt lid van Scuderia Ferrari Club Genk

Wil je lid worden van de Scuderia Ferrari Club Genk en mee genieten van de sfeer, de evenementen en de voordelen?
Vul dan even uw gegevens in op de pagina "lid worden" en wij contacteren u zo snel mogelijk!

Lid worden →

Wordt lid van onze community